World Usability Day Wrocław 2019

Design for the Future
We Want


27 Listopada, 2019
@Stadion Wrocław

Masz pytania, pisz do Nas: [email protected]

Jesteśmy eventem non-profit.
Dochód z biletów przeznaczamy na cele charytatywne oraz dla osób wykluczonych cyfrowo.

O konferencji

WUD Wrocław 2019 to już trzecia edycja ogólnopolskiej konferencji o użyteczności, organizowana przez grupę pasjonatów i wolontariuszy.

Konferencja jest organizowana w ramach ogólnoświatowej inicjatywy World Usability Day. Tematem przewodnim tegorocznego WUD jest „Design for the Future We Want”, i został zainspirowany Celami Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. Podejmują one globalne wyzwania, z którymi obecnie mierzy się współczesne społeczeństwo, w tym związane z degradacją środowiska, odpowiedzialną produkcją, dyskryminacją, prawami człowieka.

Chcemy podkreślić nasz wpływ na środowisko i zorganizować WUD Wrocław 2019 jako konferencję o charakterze proekologicznym.
Świętujemy kroki, które poczyniliśmy, tworząc użyteczne produkty i edukując w jaki sposób użyteczność wpływa na nasze codzienne życie.
Dochód z wydarzenia jest przeznaczany na cele charytatywne organizacji we Wrocławiu. .








Misja WUD Wrocław

Podnoszenie kwalifikacji, szerzenie dobrych praktyk użyteczności, integracja środowiska usability i wymiana doświadczeń wśród specjalistów i entuzjastów użyteczności.

Grupę docelową stanowią zarówno studenci, pracownicy firm i instytucji, ale także osoby prowadzące własną działalność gospodarczą czy osoby rozwijające start-upy.

Agenda

Dochód z wydarzenia jest przeznaczany na cele charytatywne organizacji we Wrocławiu. Sprzedaż biletów rozpoczynamy od 30 sierpnia.




7.30-8.20

Rejestracja


08.30

Mateusz Tokarski

VR-em planety nie uzdrowisz? Projektowanie w służbie ekologii

Wirtualna rzeczywistość kusi twórców nowymi sposobami interakcji. Z roku na rok VR znajduje kolejne zastosowania w szkoleniach, przemyśle, edukacji, marketingu i wielu innych - a teraz czas na ekologię. Z prezentacji dowiemy się o kulisach powstawania proekologicznej gry VR


09.00

Piotr Chynał

Eyetracking - narzędzie wspierające użyteczność i dostępność

Eyetracking to popularne narzędzie wspierające projektowanie i badanie interfejsów, ale ma też zastosowania w dziedzinie accessibility. W ramach prezentacji opowiem jak eyetracker pomaga komunikować się ze światem zewnętrznym osobą niepełnosprawnym i sparaliżowanym.


09.30

Przerwa kawowa


09:45

Iga Rogała

Jak wykorzystać value proposition do projektowania przyszłości, w której chcemy żyć?

Wśród zespołów produktowych, projektantów oraz klientów rośnie świadomość, że dobry produkt czy usługa to nie tylko coś zgodnego z potrzebami userów, biznesu i możliwościami technologii. Podczas prezentacji opowiem czym jest propozycja wartości, dlaczego jest ważna i jak ją zdefiniować.


10.15

Nikodem Krajewski

Redesign or die. Jak skutecznie przeprojektować sklep internetowy.


10.45

Przerwa kawowa


Blok warsztatowy (11.00-14.00)


Agata Rączewska

Designathon - jak myślenie projektowe i nowoczesne technologie pomogą rozwiązać globalne problemy


Natalia Bienias & Konrad Olejarczyk

Jak nie jeździć na rezerwie czyli strategia UX jako paliwo projektanta.

Backlogi puchną od nieweryfikowanych koncepcji, a klienci zasypują Cię kolejnymi pomysłami na nowe funkcje aplikacji. Znasz to, prawda? Podczas warsztatu nauczymy Cię jak definiować problemy i zbierać wymagania, tak, żeby proces projektowy ograniczyć tylko do tego, co będzie wspierać realizację celu biznesowego produktu lub usługi, którą tworzysz.


Jakub Dębski

Dostępność w praktyce

Informujemy, że na warsztacie będziemy korzystać z własnych urządzeń mobilnych, także dla pewności zabierz również ładowarkę

czyli o projektowaniu dostępności bez zadęcia, bez technicznego bełkotu i bez straszenia że "spotkamy się w sądzie". Skonfrontujemy nasze wyobrażenia o dostępność z jej projektowaniem, testowaniem i wdrażaniem.

Sponsor warsztatu


Katarzyna Ryniak

Voice Design - jak projektować interfejs, którego się nie widzi.

Prosimy żebyś zabrał swojego laptopa, ładowarkę oraz coś do pisania

Coraz więcej zainteresowania w świecie rozwoju produktów cyfrowych przyciągają tematy związane z interfejsami głosowymi i ich następcą - Zero UI. Szacuje się, że w użytku obecnie jest ponad 100 milionów urządzeń aktywowanych i obsługiwanych głosem, a największe platformy, takie jak Amazon Alexa czy Google Assistant rosną w siłę. Szybki rozwój technologii i coraz większa baza użytkowników powoduje, że... potrzeba designerów, którzy są w stanie rozumieć i tworzyć doświadczenia dostępne przez interfejsy głosowe. Podczas warsztatów wspólnie przejdziemy przez podstawowy proces projektowania i prototypowania interfejsów głosowych. Nie zabraknie wiedzy z rynku, doświadczeń z tworzenia produktów oraz narzędzi, które powinny znaleźć się w skrzynce Voice Designera. Warsztat skierowany jest dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem Voice User Interfaces.

Sponsor warsztatu


Sonia Przybył

O przyszłości bez przyszłości - znaczenie trendu w kształtowaniu się konsekwencji teraźniejszości.

Prosimy żebyś zabrał ze sobą 1 czasopismo/gazetę/magazyn oraz coś do pisania

Czym jest a czym nie jest trend? I dlaczego trendy stały się trendy? Gdzie rodzą się trendy? Jak diagnozować trendy w procesach badawczo-rozwojowy? Dlaczego warto zwracać uwagę na kierunki rozwoju w różnych dziedzinach życia? Co mówi nam trendy? Gdzie i jak szukać trendów?


Krzystof Kozak

Użytkownicy szczęśliwsi o 5.5%, czyli o tym jak mierzyć UX.

Jak dowiedzieć się czy nasze decyzje biznesowe lub projektowe były właściwe? Jak zweryfikować czy wprowadzone zmiany poprawiły czy pogorszyły doświadczenia klientów? Na warsztatach dowiemy się, jak powinien wyglądać dobry wskaźnik UX. Na przykładzie konkretnego case study stworzymy również przykładowy zestaw wskaźników UX. Ich celem będzie monitorowanie różnorodnych kategorii zachowań klientów: od nieświadomych obserwacji po subiektywne deklaracje.


Piotr Źrołka

UX w metodykach zwinnych. Wprowadzenie do Impact Map i o budowaniu wartości dla użytkowników

Czym jest Impact Map, kiedy jej używać? Jak jest różnica miedzy Persona a Impact Map-ą. W jaki sposób wykorzystać Impact Mapą do budowania historyjek w sprincie i ostatecznie tworzyć wartość dla produktu, wykorzystująć piramidę wartości


Konrad Szwarc

Podstawy HTML/CSS dla UX Designera

Prosimy żebyś zabrał swojego laptopa, ładowarkę oraz coś do pisania


14.00

Lunch


15.00

Mgr inż. arch. Maciej Dębski

Ergonomia fizycznego interfejsu pomiędzy człowiekiem a jego otoczeniem – usability w architekturze


15.30

Krzysztof Kozak

Morality Centered Design. Projektowanie maszyny vendingowej dla dorosłych.

Karta płatnicza przestaje służyć nam tylko do dokonywania transakcji, ale staję się m.in. naszym drugim dowodem osobistym. Właśnie o testowaniu mniej konwencjonalnego wykorzystania kart będzie traktować ta prezentacja. Opowiem jak stworzyliśmy i przebadaliśmy prototyp maszyny sprzedającej alkohol. Dowiecie się jakie napotkaliśmy wyzwania techniczne podczas badania oraz jakie wnioski płyną z naszego projektu.


Przerwa kawowa


16.15

Matthew Connors

UX that Scales


16.45

Wojtek Kutyła

Rozwój, szacunek i złamane obietnice: Jak utrzymać najlepszą drużynę UX w dobrym zdrowiu?

Przyszłość tyczy się także nas i naszego rozwoju. Bez poczucia wiary w sens wykonywanych w pracy zadań zapadamy się w czeluść. Dopada nas wypalenie zawodowe. Często posada, którą objęliśmy okazuje się zupełnie czymś innym od tego, co nam sprzedano — jak to w UXowym życiu. Znalezienie pracy w UX jest dzisiaj dość proste — ale znalezienie dobrej pracy to czasem wyczyn. Na deskach WUD podzielę się przemyśleniami związanymi z tym, jak utrzymać wysoką retencję personelu i jak zrobić tak, żebyśmy mogli wzajemnie wspierać się w rozwoju. Ten wykładzik przyda się chyba każdej osobie, która pracuje z innymi ludźmi albo zarządza zespołem. A przynajmniej, być może, otworzy wrota do ciekawej dyskusji.


17.15

WUD Wroclaw 2019 zamknięcie + rozdanie nagród


18.30

Afterparty & Networking

PINTA


Prelegenci

Wojtek Kutyła
Niezależny konsultant

Agata Rączewska
Senior UX Designer

Jakub Dębski
Projektant dostępności



Mateusz Tokarski
Dyrektor Kreatywny
Giant Lazer Sp. z o.o.

Krzysztof Kozak
UX Team Leader, Trener UX-PM
Symetria

Natalia Bienias & Konrad Olejarczyk
Head of Design & Strateg
Mobee Dick



Iga Rogała
Senior UX Designer
Usability Lab by RST Group

Katarzyna Ryniak
Co-founder & Voice Consultant
Upside

Mgr inż. arch. Maciej Dębski
Dyrektor EPR Architects, EPR Architects Poland



Sonia Przybył
Analityk trendów | Metaphor.

Nikodem Krajewski
Prezes Zarządu
IDEACTO

Piotr Chynał
Politechnika Wrocławska/Santander





Konrad Szwarc
Prezes CodersCrew

Piotr Źrołka
UX Strategist & Accessibility expert

Matthew Connors
UX Team Leader, Volvo Group Göteborg,



Bilety

Dochód z wydarzenia jest przeznaczany na cele charytatywne organizacji we Wrocławiu. Sprzedaż biletów rozpoczynamy od 30 sierpnia.




Partnerzy honorowi

Partnerzy







Partnerzy medialni











Pomagamy


Jak dojadę & afterparty

Wydarzenie odbędzie się na Stadionie Miejskim Wrocław przy al. Śląska 1. Wejście znajduje się na poziomie 0 od strony południowej, brama A.

DOJAZD MPK

Do okolic Stadionu kursują autobusy i tramwaje. Poniżej wypisane są przystanki i linie. 1. Przystanek Stadion Wrocław (Królewiecka) Autobusy: 101, 102, 103, 104 Tramwaje: 31, 32 2. Przystanek Stadion Wrocław (Lotnicza) Tramwaje: 3, 10, 20






DOJAZD SAMOCHODEM

Na terenie Stadionu znajduje się bezpłatny parking dla uczestników wydarzenia. Wjazd na parking odbywa się przez bramę A, do której można dojechać od ul. Lotniczej i ul. Królewieckiej wjeżdżając na al. Śląska. Miejsca parkujące dla niepełnosprawnych znajdują się pod zadaszeniem od strony południowej Stadionu (poziom 0).







AFTERPARTY

Bar Pinta (Podwale 83, budynek OVO), do którego można dojechać bezpośrednio tramwajami numer 3 i 10 do przystanku Galeria Dominikańska. W trosce o nasze środowisko zachęcamy, aby tego dnia skorzystać z MPK lub roweru!.

Dostępność obiektu

Stadion Wrocław to nowoczesny obiekt sportowy, który w swych przestrzeniach ma również wiele powierzchni usługowych. Obiekt powstał w 2011 roku na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012. Jego przestrzenie spełniają wszystkie normy, nie tylko wytycznych UEFA pod kątem funkcjonalności, bezpieczeństwa i wyposażenia oraz udogodnień dla osób niepełnosprawnych.

- 92 miejsca parkingowe z łatwym i dogodnym dostępem do głównego wejścia na konferencję - 12 toalet dostosowanych dla osób niepełnosprawnych na różnych poziomach budynku
- łatwy dostęp z przystanków autobusowych i tramwajowych od strony ul. Lotniczej i Królewieckiej
- pętla indukcyjna będzie możliwa do wynajęcia
- osoba niewidoma może być oprowadzana po obiekcie z wolontariuszem
- odnośnie spektrum autyzmu, jest do skorzystania przestrzeń loży, w której można odpocząć od zgiełku oraz się wyciszyć
- mamy karmiące również mogą skorzystać z loży.



aleja Śląska 1, 54-118 Wrocław