Warsztaty towarzyszące


#1 Warsztaty User Experience Design - Jak stworzyć produkt cyfrowy dostępny dla wszystkich


12 Maja 2017, od 18.00 do 21.30

Dostępność produktów cyfrowych (aplikacji webowych i mobilnych) nabiera coraz większego znaczenia w IT. Projektując produkt, musimy pamiętać o jego przyszłym użytkowniku, który chciałby z niego w pełni korzystać. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób tworzyć dostępne produkty cyfrowe dla wszystkich użytkowników oraz zapoznają się z obowiązującymi w Unii Europejskiej/amerykańskim prawie o dostępności.


Dla kogo szkolenie

Szkolenie jest kierowane do wszystkich osób zaangażowanych w proces tworzenia produktów cyfrowych, a w szczególności projektantów, designerów, product managerów/ownerów, testerów i programistów oraz przedstawicieli adminstracji publicznej, którzy chcą, aby osoby wykluczone cyfrowo stały się potencjalnymi użytkownikami ich produktów. Szkolenie jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.


Plan szkolenia


1. Wprowadzenie do dostępności

  • Podstawowe pojęcia związane z dostępnością,
  • W jaki sposób osoby niepełnosprawne i starsze korzystają z produktów cyfrowych,
  • Prawo o dostępności: Section 508, WCAG 2.0.

2. Dobre praktyki w tworzeniu produktow cyfrowych

  • Odpowiedniki tekstowe dla elementów multimedialnych,
  • Nagłówki,
  • Kontrast,
  • Obsługa za pomocą klawiatury,
  • Etykiety pól formularzy,
  • Tabele.

3. Przeprowadzanie badań dostępności

4. Ćwiczenia warsztatowe


Trener - Piotr Źrołka

Speaker

Projektant i doradca, od ponad 6-lat pomaga mniejszym i większym firmom w projektowaniu usług. Wielki fan dostępności. Specjalizuje się w service design, UCD. Wykorzystuje wiedzę z zakresu użyteczności i analizy biznesowej w pracy z klientami. Student Office of Accessibile Systems & Technology. Doświadczony w obszarze bankowości, finansów oraz medycznym. Obecnie współtworzy platformę Data Governance w Collibrze.


#2 Warsztaty z podstaw Projektowania interfejsów w Axure RP.


12 sierpnia 2017, od 09.00 do 15.00


Co to Axure RP

Axure RP to narzędzie służące do tworzenia interaktywnych (klikalnych) prototypów aplikacji Webowych, Mobilnych oraz Desktopowych. W zależności od poziomu zaawansowania narzędzie to może służyć do projektowania szybkich szkiców interfejsów jak i bardzo zaawansowanych dynamicznych prototypów - co sprawia, że idealnie sprawdza się w procesach waterfollowych jak i agile.


Czym to się różni od Photoshopa, Adobe XD lub Sketcha?

Photoshop, Sketch oraz Adobe XD to narzędzia, które świetnie sprawdzają się przy wizualizacji statycznych projektów “pixel perfect”. Natomiast Axure RP jest narzędziem, które służy do tworzenia interaktywnych, dynamicznych prototypów lepiej odzwierciedlających realne działanie aplikacji.


Czy warto mieć Axure RP w CV?

Umiejętność tworzenia interaktywnych prototypów może zaoszczędzić potencjalnemu klientowi ogromną ilość czasu potrzebnego na development oraz proces decyzyjny. Dzięki temu, znajomość Axure RP jest bardzo pożądana przez pracodawców.


W jakich firmach używa się Axure RP?

Dzięki ogromnym możliwościom programu i stosunkowo niskiej cenie, Axure RP może być używany w kilkuosobowych startupach jak i ogromnych korporacjach w których istnieje potrzeba skutecznej komunikacji.


Do czego służą takie prototypy?

  • do komunikacji z klientem.
  • do testów Usability (z użytkownikami)
  • do komunikacji ze współpracownikami: programistami, testerami, menedżerami oraz analitykami,
  • do eksportowania dokumentacji.

Dla kogo te warsztaty?

  • Grafików Komputerowcy
  • Analityków Biznesowych
  • Product Owerów
  • UX Researcherów
  • Projektantów User Experience
  • Projektantów User Interfejsu

Czy mogę nauczyć się tego sam (z internetu)?

Na forum Axure RP można znaleźć ogromny zasób wiedzy potrzebnej do rozwiązania każdego nawet najmniejszego problemu. Ciężko jednak dotrzeć do materiałów opisujących od czego zacząć i jak w praktyce stosować Axure RP na poszczególnych etapach procesu UX. Na warsztacie, oprócz wiedzy z obsługi programu, dowiesz się, jak w praktyce stosować prototypy oraz jak unikać pułapek czyhających w procesie.


Czego nauczę się na poziomie podstawowym?

Poziom podstawowy jest idealny dla osób które nigdy nie używały Axure RP ale chciałyby zacząć tworzyć klikalne prototypy, proste makiety lub wizualizować swoje pomysły w prosty sposób. Po warsztacie będziesz w stanie zwizualizować swoje pomysły używając prostych interakcji, podzielić się nimi z innymi zainteresowanymi osobami, stworzyć prototyp na testy usability oraz wygenerować prostą dokumentację.


Ile trwa warsztat podstawowy?

Warsztat podstawowy trwa 6 godzin, jest to czas potrzebny do opanowania podstaw Axure RP wraz z zapoznaniem się z praktycznymi przykładami z realnych projektów.



Trener - Marcin Mnich

Speaker

Marcin Mnich, Wrocławski UX Designer skupiający się na projektowaniu czystych i funkcjonalnych aplikacji w ścisłej współpracy z użytkownikami, badaczami oraz deweloperami. Specjalizujący się w usability, prototypowaniu w oraz architekturze informacji. Doświadczony w obszarach medycznych, naukowych, aplikacji mobilnych oraz desktopowych. Aktualnie Senior UX Designer w S3 Connected Health skupiony na zdrowiu pacjentów oraz pracy lekarzy na całym świecie.

Newsletter

Zostańmy w kontakcie